Onze blog

Lees onze blog

PERSBERICHT: ADESA Europe weer naar volledige dienstverlening

jun 24, 2020

Nu de coronabesmettingen stabiliseren en de beperkingen worden gereduceerd, heeft OPENLANE aangekondigd dat hun diensten medio juni weer volledig operationeel zijn.

Met globale cijfers die aangeven dat het tij zich tegen het coronavirus keert, herstelt OPENLANE de volledige dienstverlening. In maart is het bedrijf begonnen met het beperken van de veilingverkopen en specifieke diensten om de risico's voor partners en klanten te beperken en tegelijkertijd de gezondheid en veiligheid van de werknemers en hun gezinnen te beschermen. OPENLANE bleef klantenondersteuning bieden in verschillende talen om een vlotte afwikkeling van lopende transacties te garanderen.

OPENLANE Europe weer naar volledige dienstverlening

Geïnformeerd en up-to-date

Als zodanig zijn de zaken de afgelopen maanden allesbehalve normaal geweest. ‘We zagen een grote verandering, met teamleden die vanuit huis werkten om onze kopers en verkopers op de hoogte te houden', aldus CEO Johan Meyssen. ‘Of het nu gaat om het opstellen en actualiseren van FAQ's over onze specifieke coronavirussituatie of het opvolgen van transacties, iedereen heeft blijk gegeven van een buitengewone toewijding en professionaliteit. Ik ben erg trots op hoe ze onder deze uitzonderlijke omstandigheden hebben gepresteerd’. Meyssen vervolgt: 'Onze prioriteit tijdens het coronavirus is geweest om onze klanten en medewerkers veilig en gezond te houden en tegelijkertijd te voldoen aan de verschillende overheidsrichtlijnen die van invloed zijn op onze activiteiten. Maar we hebben deze ongebruikelijke tijd tevens gebruikt om nieuwe oplossingen te ontwikkelen en de functionaliteit voor onze klanten te vergroten.’

Back to business

OPENLANE heeft zich achter de schermen beziggehouden met de voorbereiding van een naadloze terugkeer naar het bedrijfsleven. Het team bleef voortdurend in contact met verkopers, logistieke dienstverleners en andere partners om ervoor te zorgen dat ze klaar zouden zijn om hun activiteiten te hervatten en dat alle diensten weer in overeenstemming met de richtlijnen van de overheid zouden worden opgestart.

‘Iedereen is erg positief over de terugkeer naar het bedrijfsleven’, aldus Meyssen. ‘Ons team heeft tijdens de lockdown heel hard gewerkt om ervoor te zorgen dat we sterker terug konden komen met uitgebreide diensten en oplossingen voor klanten. We zullen nieuwe technologie introduceren, de intake van voertuigen verbeteren en extra integraties aanbieden om onze klanten meer keuzes en meer manieren te bieden om hun bedrijf te laten groeien.’

Nieuwe aanbieders van auto’s, meer keuzemogelijkheden

OPENLANE plant een krachtige heropening om onmiddellijk de aandacht van de kopers te trekken. ‘We hebben nieuwe aanbieders van auto’s opgetekend, zodat kopers een groter aanbod aan voertuigen op ons platform kunnen vinden’, verklaart Meyssen. ‘De meeste van onze aanbieders zijn wagenparkeigenaren, dealers, lease- en verhuurbedrijven die hun eindecontractauto's of voorraadauto's verkopen. De hoeveelheden zullen groter zijn dan ooit!’

Voertuiginspectie: sneller, slimmer en gemakkelijker

Kopers en verkopers zullen binnen afzienbare tijd profiteren van een grotere nauwkeurigheid bij de voertuiginspecties dankzij een in ontwikkeling zijnde voertuiginspectie-app, OPENLANE IVI. Als eerste in de industrie maakt OPENLANE IVI gebruik van kunstmatige intelligentie en machinaal leren, zodat de beoordelingen steeds nauwkeuriger en consistenter worden dan de beoordelingen die door mensen worden uitgevoerd. ‘Met deze nieuwe inspectietechnologie zal het slechts enkele minuten duren om een voertuig te beoordelen en online te plaatsen. Het bespaart tijd en geld. Het is accuraat en dat is precies wat iedereen in de industrie wil.’

Een toegewijd verkoopportaal

OPENLANE wil ook het proces van remarketing van voertuigen sneller en gemakkelijker maken voor verkopers. ‘We weten hoe hard ze moeten werken, dus we zullen een speciaal verkopersportaal implementeren waar ze hun voertuigen kunnen uploaden, bekijken en nog veel meer. We hebben de afgelopen maanden de downtime gebruikt om dit idee te versnellen. Het is het soort service dat ze zeker zullen waarderen.’

Weer draaiende

OPENLANE is vanaf medio juni weer volledig operationeel. De veilingen, de financieringsoplossingen en de logistieke opties zijn opnieuw beschikbaar om ervoor te zorgen dat het bedrijf voldoet aan de behoeften van de klant. OPENLANE zal passende maatregelen blijven nemen om de veiligheid van de werknemers en de klanten te garanderen en zal haar activiteiten zo nodig aanpassen om te voldoen aan de richtlijnen van de overheid en klanten op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen.

Over OPENLANE Europa

OPENLANE Europe NV, gevestigd in België, is een business unit van KAR Global (NYSE: KAR), een wereldwijde aanbieder van voertuigremarketing en technologieoplossingen. Met verkoopactiviteiten in België, Frankrijk, Duitsland (inclusief GWListe, onderdeel van KAR Global's OPENLANE Europe business unit), Italië, Nederland en Spanje, verbindt OPENLANE Europe via haar online autoveilingen OEM's, vlooteigenaren, autohandelaren en dealers naadloos met kopers in meer dan 50 landen in heel Europa. www.openlane.eu

Over KAR

KAR Auction Services, Inc. d/b/a KAR Global (NYSE: KAR), biedt verkopers en kopers in de wereldwijde groothandel in gebruikte voertuigen innovatieve, technologiegedreven remarketingoplossingen. Het unieke end-to-end platform van KAR Global ondersteunt complete auto's, financieringslogistiek en andere aanvullende en gerelateerde diensten, waaronder de verkoop van bijna 3,8 miljoen eenheden met een waarde van ongeveer $40 miljard via onze veilingen in 2019. Onze geïntegreerde fysieke, online en mobiele marktplaatsen verminderen de risico's, verbeteren de transparantie en stroomlijnen transacties voor klanten in meer dan 80 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Carmel, Indiana en KAR Global heeft medewerkers in de Verenigde Staten, Canada, Mexico, het Verenigd Koninkrijk en Europa. Ga voor meer informatie en het laatste nieuws naar www.KARglobal.com en volg ons op Twitter @KARspeaks.