Onze blog

Lees onze blog

PERSBERICHT: Survey bevestigt dat ADESA Europe een geweldige werkplek is

dec 02, 2022

2 december, 2022 - OPENLANE Europe is meer dan een online veilingplatform voor autohandelaars - het is ook een geweldige werkplek. "We hebben meer dan 250 mensen in dienst in onze vestigingen in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Nederland", zegt Claudia Ruzzi, HR-directeur bij OPENLANE Europe. "En we willen dat ze slagen, zowel op de werkvloer als in hun persoonlijke leven. Wij geloven dat een gelukkig leven een evenwichtig leven is. Daarom besteden we veel aandacht aan werknemersbetrokkenheid en werktevredenheid."

Blog - HR survey

Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door een derde partij, bleek dat OPENLANE goed presteert op het gebied van werknemerstevredenheid. De werknemers van het bedrijf zijn blij met de uitdagingen en beloningen van hun baan, en ze genieten van het familiegevoel van OPENLANE’s mensgerichte werkcultuur. De meerderheid is van plan lang bij OPENLANE te blijven - en er zijn plannen om die jaren nog lonender te maken.

Een hoog percentage van de werknemers antwoordde "tevreden tot zeer tevreden" te zijn in de belangrijkste categorieën van de enquête. Met maar liefst 91% scoren motivatieniveaus en feedback over prestaties het hoogst. Werknemers zijn ook zeer tevreden over het management en leiderschap van het bedrijf, dat een tevredenheidsscore van 88% krijgt. Op een vrijwel gelijk niveau van tevredenheid staat de samenwerking met collega's en klanten. Het welzijnsniveau wordt beoordeeld op een zeer mooie 85%, wat aantoont dat OPENLANE een geweldige plek is om te werken.

De feedback van de werknemers zal worden gebruikt om in 2023 prioriteiten te stellen. "Om onze medewerkers te helpen excelleren, zullen we volgend jaar investeren in meer training, persoonlijke ontwikkeling en 1-1 coaching", zegt Claudia. "Ook zullen we meer interne loopbaanontwikkelingsmogelijkheden in de steigers zetten."

Er is altijd veel te doen bij OPENLANE. In 2021 hield het bedrijf meer dan 65.000 veilingen per maand en verkocht het meer dan 74.000 auto's in het jaar. Het team bedient een netwerk van meer dan 100.000 klanten gevestigd in meer dan 50 landen. "Onze hardwerkende medewerkers zijn bekwaam, gemotiveerd en vastberaden. En we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat ze gelukkig en gezond zijn op het werk én thuis", besluit Claudia.

Over OPENLANE Europe

OPENLANE Europe NV, gevestigd in België, is een business unit van KAR Global (NYSE: KAR), een wereldwijde aanbieder van remarketing- en technologieoplossingen voor voertuigen. Met verkoopactiviteiten in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland en Spanje verbindt OPENLANE Europe OEM's, fleetowners, groothandelaars en dealers naadloos met kopers in meer dan 50 landen in Europa via zijn robuuste online marktplaats voor voertuigveilingen, www.openlane.eu.

Over KAR

KAR Auction Services, Inc. d/b/a KAR Global (NYSE: KAR), biedt verkopers en kopers in de wereldwijde sector van groothandelsvoertuigen innovatieve, technologie-gedreven remarketing oplossingen. Het unieke end-to-end platform van KAR Global ondersteunt de gehele auto-, financierings-, logistieke en andere ondersteunende en aanverwante diensten. Onze geïntegreerde fysieke, online en mobiele marktplaatsen verminderen risico's, verbeteren de transparantie en stroomlijnen transacties voor klanten in ongeveer 75 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Carmel, Indiana, en KAR Global heeft werknemers in de Verenigde Staten, Canada, Mexico, Uruguay, Europa, Het Verenigd Koninkrijk en de Filippijnen. Ga voor meer informatie en het laatste nieuws over KAR Global naar http://www.karglobal.com en volg ons op Twitter @KARspeaks.