Onze blog

Lees onze blog

PERSBERICHT: Nieuwe onderhandelingsfunctie biedt kopers en verkopers van ADESA Europe meer mogelijkheden om deals te sluiten.

feb 24, 2023

OPENLANE Europe maakt het klanten nog gemakkelijker door kopers en verkopers de mogelijkheid te bieden om na afloop van de veiling te onderhandelen over de definitieve prijs van een voertuig. Het is een extra mogelijkheid om de verkoop af te ronden en ervoor te zorgen dat beide partijen tevreden zijn met het resultaat.

Negotiation process

24 februari 2023 - Bij OPENLANE Europe draait alles om klanttevredenheid. Daarom heeft het online veilingbedrijf voor de autohandel een nieuwe manier geïntroduceerd voor kopers en verkopers om wederzijds voordelige deals te sluiten: de onderhandelingsfunctie. Het opent meer mogelijkheden voor kopers die misschien iets te weinig hebben geboden en geeft verkopers meer opties. Dit betekent dat zij hun voorraad snel kunnen verplaatsen zonder het gedoe van het regelen van meerdere veilingen.

In tegenstelling tot vroeger, toen verkopers alleen de mogelijkheid hadden om het hoogste bod op hun veiling te aanvaarden of af te wijzen, kunnen zij nu een tegenbod doen dat de waarde van het voertuig beter weerspiegelt.

Beslissen hoeveel je gaat bieden op een voertuig is een moeilijke opdracht: je wilt niet te veel bieden en meer betalen dan nodig is", zegt Johan Meyssen, CEO van OPENLANE Europe. Maar je wilt ook niet onderbieden en de auto mislopen. Door te onderhandelen hebben kopers de kans om hun bod te verhogen en auto's te kopen die ze anders zouden zijn misgelopen. Dit biedt een veel grotere kans om niet alleen de veiling te winnen, maar de auto ook daadwerkelijk te bemachtigen.

Zodra een verkoper een tegenbod doet, hebben beide partijen 24 uur de tijd om tot een nieuwe overeenkomst te komen door tegenbiedingen uit te wisselen. Tijdens deze periode kunnen onbeperkt biedingen worden uitgewisseld. Als er geen akkoord wordt bereikt, wordt de verkoop stopgezet; als een nieuwe prijs kan worden overeengekomen, lopen beide partijen glimlachend weg.

Onderhandelen kan overal via ons mobielvriendelijke platform openlane.eu. Deze functie is snel en eenvoudig, en slechts één van de manieren waarop wij het online kopen en verkopen van auto's zo gemakkelijk mogelijk maken.

Over OPENLANE Europe

OPENLANE Europe, gevestigd in België, is een bedrijfsonderdeel van KAR Global (NYSE: KAR), leverancier van wereldwijde remarketing- en technologieoplossingen voor voertuigen. Met verkoopactiviteiten in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, verbindt OPENLANE Europe OEM's, fleetowners, groothandels en dealers naadloos met kopers in meer dan 50 landen in heel Europa via haar robuuste online groothandel een autoveilingsmarkt, www.openlane.eu.

Over KAR

KAR Auction Services, Inc. d/b/a KAR Global (NYSE: KAR) biedt verkopers en kopers in de wereldwijde sector van groothandelsvoertuigen innovatieve, op technologie gebaseerde remarketingoplossingen. KAR Global’s unieke end-to-end platform ondersteunt de gehele auto-, financierings-, logistieke en andere aanvullende en gerelateerde diensten. Onze geïntegreerde fysieke, online en mobiele marktplaatsen verminderen het risico, verbeteren de transparantie en stroomlijnen transacties voor klanten in ongeveer 75 landen. KAR heeft haar hoofdkantoor in Carmel, Indiana, en heeft werknemers in de Verenigde Staten, Canada, Mexico, Uruguay, Europa en de Filippijnen. Ga voor meer informatie en het laatste KAR Global nieuws naar http://www.karglobal.com en volg ons op Twitter @KARspeaks.